TOGG bir Türkiye markası, bir Türk müteşebbis girişimidir


TOGG - bir Türkiye markası,  bir Türk müteşebbis girişimidir

İbrahim Selvi tarafından 

30 Eylül 2022

Kapadokya \ Türkiye 


Togg Batı için hiç bir şey, Türkiye için uzayda  yeni bir gezegen keşfetmek gibi bir şey. 

Aslında Türkiye Otomobil üretmekten daha çok,  pek çok şey üretti, yaptı, yapıyor, yapamaya da  devam edecek. 

Ançak, TOGG’u öne çıkartan şey Türkiye’nin yeni  bir otomobil  üretmesi  değil,  otomobil hiç bir şey.

Türkiye otomobilden çok  daha fazlasını  yapıyor. 

Peki önemli olan şey nedir derseniz? 

Önemli olan şey, Türkiye’nin dünya çapında patenti ve marka mülkiyeti kendisine ait olan  bir dünya  markası  yaratması, endüstriyel bir ürünü markalaştırması olmuştur aslolan bu, başarı bu.

Bazı çevreler ya da büyük çoğunluk “ TOGG’un ne kadar yerli, ne kadar ithal olduğunu konuşup, tartışıyor.

Bir ürünün ne kadar yerli, ne kadar  ithal olmasının hiç bir önemi yok.

Hatta, bir ürünün eğer yerlilik oranı çok yüksekse, iktisaden bir yerlerde yanlış giden, yanlış yapılan bir şeyler var demektir.

Neden; çünkü dünyanın yeni iktisat teorisi bu bakışa olanak tanımıyor.

Ürettiğiniz markanın her bir parçası dünyanın başka başka



yerlerinden tedarik edecek ve üretimini de kendi ülkenizde değil, üretim ve lojistik maliyetlerini asgari düzeylere çekebileceğiniz  ülkede yapacaksınız.

Piyasaya arz edeceğiniz ürünün, fiyat   aralığı ve kalite diğeri diğer rakip firmalar ile sürdürülebilir rekabet oranlarını  koruyarak Pazar payınızı  artırmanız ve  bu durumu sürdürebilir kılmalısınız gerekmektedir.

Bununla birlikte bu hususta aklımızın dahi ermeyeceği bilmediğimiz onlarca faktörün varlığını da kabul etmeliyiz. 

Evet, düne kadar Türkiye Batıya yüzlerce  otomobil parçası  yan sanayi olarak fason üretim desteği veriyordu. Bir otomobilin markasının dışında yüzlerce parçasını yapıp Avrupa’ya ihracat yapıyoruz. 

Hatta, marka değeri, mülkiyet hakkı bize ait olmayan ançak, uzunca yıllar  Türkiye’de üretim yapan otomobil markaları var ( Reno, Fort,Fiat, Mersedes) bu araçların belkide %70,80 oranında bütün parçaları Türkiye’de üretilerek imalat yapılmakta. 

Türkiye’de TOGG’dan sonra bir otomobil markası yaratılacak olursa belkide marka mülkiyeti Türkiye’ye ait olmak şartıyla bu aracın üretim yeri belkide Azerbaycan ve\veya Arnavutluk olabilir. 

Koç Grubu Romanya’daki Fort Fabrikasını satın aldığını biliyor olmalıyız. 

Kısaca TOGG Türk sanayicisinin Küçümsenmeyecek büyük bir endüstriyel girişimidir, bu inkar edilemez. 

Bu girişimin devamı gelecek yarın çok kısa zamanda diğer Türk girişimciler de benzer markalarla “ DORUK “ yeni otomobiller  piyasaya arz edileceklerini   ümit ediyorum.  

Otomobil sektöründe Türkiye'ye yerli bir marka kazandıran girişimcilere,  bu markanın  oluşumuna katkı veren bir çok insanımıza burdan teşekkürler ediyor başarılar diliyorum. 

Türler  birşey yaparsa daha iyisini kimse yapamaz... 


İbrahim Selvi 

Kapadokya post köşeyazarı 

Kapadokyapost@gmail.com 

Selviabraham.blogspot.com 

Haberinyeri.Net

Köşemi takip etmekten keyif alıyorsanız lütfen yakınlarınıza öneriniz yazım hakkındaki yorumlarınızı anatoliaslv@gmail.com adresine iletebilirseniz. 





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Belediye Başkanı Erol Ünlüsoy

Araştırmacı Yazar İbrahim Selvi ile Röportaj Röportaj : Asude Can

HDP-YSP ya da Kandil'in siyasi uzantısı