ŞEHİR HABER < ANALİZ>

KAPADOKYA  -  GÜLŞEHİR

GÜLŞEHİR Belediye Başkan’ı VAHDİ ARISOY ile  İlçe’nin, altyapı çalışmaları ve genel  I. dönem  Başkanlık  süreçini değerlendirmek üzerine  söyleşi yaptık.
Biz sorduk, Sn. Arısoy  heyecanla çalışmalarını,  içraatlarını anlattı.

• Başkanım,  seçildikten sonra ofisiniz de ne gibi değişiklik yaptınız?  Bakın, şu karşı duvarda  Osman Hamdi”nin  Kaplumbağa Terbiyeci Taplosu var, çok güzel, sizmi aldınız ?


*  Başkan seçildiğim günden  bu yana Ofisime yeni eşya  almadım,   sadeçe masanın yönünü çevirdim, bir de şu karşı duvardaki Osmanlı Tuğrası amblemini aldım, belki bir iki de  aksesuar,  okadar,  Ofisi yenileme ihtiyacı hissetmedim.

Ama, GÜLŞEHİR  için çok şey yapmak istiyorum. Bizden önçeki yönetim,   İlçe’ye doğalgazın getirilmesi yönünde başvurusunda bulunmuş, gerekli altyapı oluşturulamamış, Halkımız da. tahsil edilen başvuru üçretleri geri iade edilmiş,  istenilen Üye sayısına ulaşamamışlar.  Biz, bu duruma bir çözüm bulduk.  Belediye olarak,  taşın altına elimizi koyduk ve başardık.

Doğalgaz medeniyet demektir dedik. Kaldırım medeniyettir dedik ve ilçe’nin Kızılırmak Köprüsü’nden Gülşehir’in çıkış Işık’larına kadar yer yer genişleterek harika bir kaldırım yaptık. Şehir içi kaldırımlarını  Kayseri Palaz  Taşı’ndan döşedik.

İlçe’nin 50 yıl önçe çekilmiş temiz su borularını yenilemekteyiz, Kanalizasyon, Derenaj ve İçme suyu deposunun tamamını sil baştan yapıyoruz, içme suyuna ait bütün şebeke borularını yeniledik..

Bütün mahallelerin yollarını kaldırmalarını yapmakta, bütün Sokaklara  taş döşemekteyiz. Ana arterlere, Caddelere sıcak asfalt çalışması yaptık.

Yolcu taşıma proplemini ilk başta çözdük, yeni araçlar aldık. Bunun yanın da Kamyon ve iş makinaları edindik. Sonra, Su sayaçlarını değiştirip akıllı sayaçlar taktık, su kaçağını buna bağlı istismarları önledik.

Bunları yaparken, Sayaç üçretlerini Halkımıza yansıtmadık. Altyapı katılım payı adına Halkımız da bir maddi talepte  bulunmadık.

NEVŞEHİR Caddesi üzerinde ki  iş yerlerinin Mesken sahiplerini bağlayan alanlarının düzenlenmesine katkı verip çoğunu yaptık,  İlçe’de  bir konsept görsellik  oluştu. Yine sözedilen  Cadde’nin peyzaj ve ağaçlandırma çalışmasını yaptık.

Yine çevre yolu üzerinin peyzaj,  ağaçlandırma ve işıklandırma  çalışmasını  yaptık.
Belediyenin lokalini işe başlar başlamaz  restore ettik,  modern bir mekana dönüştürdük.

Daha doğrusu irticalen birçok şey yaptık  saymakla bitmez.

Biraz da ben başka şeyler söylemek  Gülşehir Halkı’na seslenmek istiyorum...

Doğrusu zor bir süreç başlattık ve bu zor süreçin büyük bölümünü atlattık. Gülşehir’li bize destek oldu, cesaret verdi,  oy verdi ve herşey den önçe metanet gösterdi sabretti. Altyapı ile beraber içme suyu yenileme artı bir de Doğalgazı ekleyince Halkımızın tahammül sınırlarını  zorladık,  bunun farkında,  bilincindeyim. Şu var ki,   bu günler de   yükünmüz hafiflediği gibi çok kısa bir zamanda bir  yıl. gibi bir sürede. işin büyük bölümünü, zor kısmını  atlattık..

Sizin aracılığınız ile bize destek olan Gülşehir Halkına teşekkür ediyorum.
Ana arterleri yaparken bazı sokaklara ulaşmakta güçlük çektik. İlçe büyüdü, İlçe’nin girişi ile diğer yakası  yaklaşık 8/10 km.

Bu arada,  ayağımız da  çekmek isteyenler olmadı da değil,  münferit sıradan, sıradışı olaylar ve haberler. ile. karşılaşmadığımız olmuyor değil, bunlara da  takmıyorum.

Amacım, Gülşehir’in yaşanılır şehir, yaşam kalitesi yüksek İlçe yapmak; Kapadokya bölgesin de marka İlçe yaratmak,  bütün kaygım bu,  başka bir  beklentim yok.  İstiyorum ki Gülşehir, Kapadokya bölgesinde görselliği, Şehir tasarımı, Örenyerleri ile  bölgenin gezilip görüleçek,  ziyaret  edilecek değeri bulsun, Turizme katkı sağlasın,   İlçe’de bu yönlü ekonomi de oluşabilsin.

Unutmadan, birde son derece modern araç parkı da olan Kapalı Pazar yeri yaptık.

Unutulmamalıdır ki  zahmet olmadan güçlük, sıkıntı çekilmeden de oturduk yerde birşey olmaz, Halkımın desteğinin devam etmesini İlçeyi, imar etmeye birlikte  sürdürmemizi  istiyorum. Bu vesile ile, Gülşehirli’nin  desteğine,  katkısına  herzaman ihtiyacımız  var..

Halkımla birlikte daha çok güzel işler yapacağımıza inanıyorum.

Bana burda Halkıma seslenme, çalışmalarımızı  anlatma fırsatı verdiğiniz için  Can ve  Muşkara  Gazetesine ve sizlere Teşekkür  ediyorum...

Ayrıca, altyapı çalışmaları esnasında rahatsızlık verdiğimiz  yurttaşlarımızdan özür diliyorum ve Gülşehir Halkına bu duruma katlanmaları ve destek olmalarından dolayı çok Teşekkürler ediyorum...


• Başkan’a  daha  birşey sormak ihtiyacı hissedemedik, Başkan ilk gün ki seçilme heyacanından, birşeyler üretme, yaratıcılık heyecanından birşey eksiltmemiş keza artmış. Hatta bir ara Başkan yeni dönem için projeniz varmı, diye sordum, rakiplerimizi bir görelim dedi; sonra, Nevşehir/ Gülşehir Tranvay hattı olabilir mi dedim, “ güldü, sanmıyorum” dedi. Anlaşılan  uçu  açık projelerden yana da değil, çok maliyetli olacağını söyledi...

Yanımda, kalbimde, gönlümde işini iyi yapan insana, Kuruma verileçek başarı ödülünün ölçüsü sınırı yok,  işini iyi yapan insana Teşekkürler ediyor sevgi saygılarımı sunuyorum. ..

Başarılar Kapadokya, Başarılar  Gülşehir..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Belediye Başkanı Erol Ünlüsoy

Araştırmacı Yazar İbrahim Selvi ile Röportaj Röportaj : Asude Can

HDP-YSP ya da Kandil'in siyasi uzantısı