TURİZM MERKEZLERİMİZ VE FİYAT POLİTİKAMIZ
TURİZM MERKEZLERİMİZ VE FİYAT POLİTİKAMIZ
Ağustos 23.2024
Kapadokya/Turkiye
Türkiye'deki Turizm merkezleri olarak ifade ettiğimiz kent ve cografyadaki hizmet sektörü ve tüketim mallarına yönelik fiyat politikası geçmişten gelen alışkanlıklara bağlı olarak bu yıl tamamen ayyuka çıktı.
Yerli ve yabancı Turistlerimiz Ege, Akdeniz ve Kapadokya'daki Turistlik işletmelerin (konaklama ) fiyat politikasından son derece rahatsız ve şikayetçiler.
Bu kabul edilmez fiyatlar ve pahalılik defaten basın, yayım ve görsel medya aracıliğı ile dile getirilip ifade edilmiş olmasına ragmen.
İster kamu yönetimi alanında isterse Turizm sektörü işletmecileri tarafında hiçbir şekilde galiye alınmadı ve alınmamakta.
Sektör tarafından kabul edilebilir bir fiyat belirlenmesine gidilememektedir.
Neden?
Bir çok nedeni olabilir ancak, sektörün de geçerli mazeretlerinin olmayacağını söyleyemeyiz.
Çünkü Turizm merkezleri içindeki işletmelerin kira giderleri dolar ve yuro üzerinden karşılanmakta.
Böyleyken ülkenin içinde bulunduğu yüksek enflasyonik atmosför sektörün fiyat politikasına balon etkisi yaptı.
Ancak, yabancı ve yerli Turistler bu pahalı fiyat tarifesinden oldukça rahatsız olmaktadırlar.
Resim : Gülşehir/Kapadokya Kepez yer üstü yerleşkesi
Kapadokya bölgesinin merkezindeki bu Tarihi Doğal külturel yapımizda yine aynı 💯 yıl boyunca hiç el atilıp ilgilenilmemiş.
İçinde ne olduğunu bilmiyoruz, belkide onlarca büyük galeriler var.
Ve her platformda bu rahatsızlık dile getirilmekte.
Hatta bu yıl birçok yabancı Turistin Türkiye'ye alternatif diğer ülkelerdeki Turizm merkezlerini terçih ettiğini biliyoruz.
İki gün önce bir arkadaşım Kapadokya'yı ziyaret etti.
Bölgedeki uygulanan fiyatlardan çok rahatsız olmuş.
Bana aktardığına göre, bir pet 250 ml içme suyuna 25 ₺ ve bir küçük boy pizaya 475₺ ödediklerini söyledi.
Sonra yemek için alkolsüz lokanta, restorant sorduklarında.
Bölge insanından aldıkları cevap " Burada alkölsüz mekan bir yer var orasıda şu ilerideki Camidir " olarak ifade edilmiş.
AB ülkelerinin hiç birisinde Turiste uygulanan fiyat politikası yok.
Paris, Londra, Amsterdam, Zürih, Venedik, Roma gibi AB merkezlerinde milyonlarca yabancı Turist hiçbir farklı fiyat uygulamasına maruz brakılmadan hizmet satın alabilmektedir.
Türkiye'ye mahsus Turizm merkezi uygulaması demirbaş, kira, personel ve diğer handikablari içeren yılın üç, beş Ayında iş yapan işletmeler olarak tanımlanması sektörün fiyat politikası belirlemesinde güçlü faktörler olarak öne çıkmakta.
İşletmeniz Turizm mevsiminde 3 ila 5 ay iş yapaçak, diğer aylar kepengi indireceksiniz.
İşletmeçi bu 3, 5 Aylık geliriyle işletmenin yıl içindeki bütün giderlerini karşılamak durumunda kalacak.
Türkiye'nin Turizm geçmişi o kadar köklü değil 1990 lı yıllarda başlayan sahil, deniz Turizmi ve buna bağlı Tarihi doğal ve kültürel Varlıklar, İnanç Turizminin 30 ila 40 yıllık bir geçmişi var.
"Göç yolda düzelir demişler"
Günümüze bu deyimi uyarlıyabilir miyiz, uyarlarsak yanlış mı olur!
Ama Turizmde olduğu gibi diğer alanlarda da göçü yolda düzeltmek yerine planlı, programlı ve uzun vadeli projelendirme yapabiliriz.
Yüksek sesle avazımizın çıktığı kadar sesleniyoruz.
Kapadokya'da Külturel varlıklar, konaklama, eğlence merkezi ve yeme içme hizmet sektorü aynı alanda.
Bunların birbirinden ayrılması bölgede herşeye nefes aldıraçaktır.
Konaklama bölgesi
Eğlence merkeze (agırliklı )
Külturel ve Doğal Varliklar
Yeme içme kafe restorantin yoğun olduğu bölgeler olarak yerleşke planlanmalı.
Yöneldiginiz her alan, adı konulmamış bir sektorü tanımlayıp, planlanmamış bir yerleskeyi temsil ediyor.
Kapadokya post
kapadokyapost@gmail.com
Editör : İbrahim selvi
Resim : kaderine terk edilmiş çatisında 3 MT. Agaç çıkmış Külturel varlığımız Dimitris Kilisesi
#Kapadokya
#Kapadokyaalanbaşkanlığı
#DimitrisKilisesi
#Turizmbakanlığı
#Nevsehirvaliligi
Gülşehir / Kapadokya
Yorumlar
Yorum Gönder