GÜLŞEHİR KİTAP FUARININ ARDINDAN

 GÜLŞEHİR KİTAP FUARININ ARDINDAN 

Kapadokya/Türkiye

Mayıs 26.2024

Hayatı Taşkın


Bir süredir karalamalar yapıyor olmamıza rağmen, yakın çevrem, çalışma arkadaşlarım, dostlarım ve sosyal medyada bizi izleyenler dışında, yazıp çizdiğimizi bilen duyan, haberdar olan insan sayısı bir elin parmaklarını geçmeyecek kadar sayılı idi. 


15 Mayıs Çarşamba günü, yine sosyal medya aracılığıyla, ilçemizde bir ilk olarak kitap fuarı organizasyonu olduğunu öğrendim. Hiç umudum olmamasına rağmen, duyuruda yer alan iletişim kanalları ile irtibata geçtim ve kısa süre içerisinde olumlu geri dönüş aldım ve böylece fuar maceramız başladı.


22 Mayıs Çarşamba günü saat 09.30'da Gülşehir Kitap Fuarına (Mantarkaya Kitap Günleri) bu şekilde iştirak ettim....


Üç gün boyunca, okuldaki ders programımın elverdiği ölçüde, benim için bir ilk olan bu ortamda bulunmaya, kitaplarımı insanlara tanıtmaya çalıştım... O ortamda, ilçemin ve insanlarımızın böyle bir etkinliğe susamışlığını gördüm.


Fuarın organizatörü Sn. Meriç Turan beyefendinin heyecanını, çırpınışlarını gözlemledim. Elleriyle masaları düzeltişine, sandalye taşımasına, misafirlerle ilgilenmesine, konuk yazarlara ikram gayretlerine şahitlik ettim...

Yazar Eğitimçi Hayati Taşkın 

İlçemin, çiçeği burnunda reisi Sn. Erkan Çiftçi'nin yoğun işleri arasında sık sık aramızda olma çabası takdirde şayan idi. Duruşu ve vermiş olduğu mesajlardan çıkarmış olduğum sonuç; başlatmış olduğu bu kültürel hamlelerin devamı gelecek, Gülşehir'in sosyokültürel alandaki gelişimine yönelik yeni hamleler olacak...



İlk defa katılmış olduğum bu organizasyonda, şehrimin ve ülkemin usta yazar ve şairleriyle ve yayınevleri ile bir arada olma, tanışma şerefine nail oldum. Sn. Oğuz Özden, Osman Aytekin, Ayşe Paslanmaz (Kapadokya Haber), Ayşe Ay, Veli Ay, Berrin Yüksel, Mehmet Ali Abakay, Harun Çolak ve evladı Ebrar Çolak,Tayyibe Taşkın, İsrafil Baran (Alaska Yayınları) aklımda kalanlar... 


Tarkan Köylü'nün kum gösterisi ve şiir dinletisi herkesi mest etti. Sevgili (eski) öğrencim, hemşerim Tayyibe Taşkın hanımefendinin "Biyoloji ve Biyografi İlişkisi" konulu söyleşisi dinleyicilerde ziyadesiyle yararlı izler bıraktı, benim gibi diğer hemsehrilerimi de gururlandırdı. Bizim toprakların "Ak saçlıları" kıymetli büyüklerim Ali İhsan Açıkgöz ve Mehmet Uc amcaların kıymetli eserlerinin sergilendiğini görmek ayrı bir mutluluk verdi.



Kapadokya Post Haber'in kurucusu Gazeteci Yazar İbrahim Selvi, üç gün boyunca yanımızda oldu; aynı toprakların çocuğu olarak bize güç verdi, destek oldu.


Akrabalarım, çalışma arkadaşlarım, dostlarım, öğrencilerim geldi standımıza, heyecanımıza ortak oldular.


En çok, köyümün istikbal çiçekleri, çocuklar mutlu etti beni. Çoğu ilk defa bir kitap fuarı görüyordu. Orada bir hemşehrilerinin de var olduğunu duyduklarındaki şaşkınlıklarını ve mutluluklarını; birlikte resim çektirme ve kitap imzalatma heyecan ve isteklerini burada tarif ve tasvir etmek çok zor...


Velhasılı kelam, hem benim hem Gülşehrim hem de hemşehrilerim için bir ilk olan bu organizasyon, ufak tefek eksikliklere rağmen fevkalade isabetli ve faydalı oldu. Bu bir başlangıçtı, eminim devamı gelecek...


Emeği geçen herkesi kutluyorum...


25.05.2024

Hayati Taşkın

Yorumlar

  1. Bu kıymetli sayfanızda, yazımıza vermiş olduğunuz yer ve değer için çok teşekkür ediyorum İbrahim abi.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Araştırmacı Yazar İbrahim Selvi ile Röportaj Röportaj : Asude Can

TURİZM MERKEZLERİMİZ VE FİYAT POLİTİKAMIZ