Belediye Başkanı Erol Ünlüsoy

 Kapadokya/Türkiye

Eylül 23/2023


ibrahim selvi tarafından


Gülşehir Ünlüsoy Ailesi'nden 

Belediye Başkanı Erol Ünlüsoy 


1989-2009 yılları arasında aralıksız dört dönem Belediye Başkanlığı yapan Başkan Ünlusoy,  aynı zamanda kendi döneminin de  baş mimarı.


Eğer Belediyeciliğin bir kitabı yazılacak olursa ya da yazaçak olsaydım Erol Ünlüsoy'un Başkanlık yaptığı dönemin yazılması  gerektiği yönünde çok kararlı davranırdim.



Bu yönlü  Erol Başkan'ı tanıyan, Başkanlık dönemini irdeleyen insanların da başka yönlü düşüneceğini sanmıyorum.

Bu bir abartı ya da asla bir  mubala değil.





Hatta Erol Ünlüsoy'un Başkanlik sürecini İktisat ya da Kamu Yönetimi, Siyaset Bilimi  eğitimi  alan gençlerimizin,  tez çalışması için iyi bir araştırma konusu olacağına inanıyorum.


Erol Başkan Nevşehir'in Gülşehir ilçesinde dört dönem Belediye Başkanlığı görevini yürüttüğü  sürede.



Türkiye'de hiçbir beldede hiçbir kentte başka   bir örneği daha  olmayaçak başarılara imza attığını, ilçeye kazandırdığı hizmet ve yaptığı iş/yatırımlarda bunu  görüyor;  

Ünlüsoy'un başarısını kabul/taktir  etmek durumunda kalıyoruz. 


- Erol Başkan ilçe insanına bu süreçte 400 ad konut, barınak  yaptırmış.

- İki adet Milli Eğitim için İlköğretim Okulu yapmış

- Mesire alanı, 

ilçe nüfusuyla kıyaslandığında kendi döneminde millet bahcesi konseptinde bir park ve eğlence alanı yapmış

- Büyük çok katlı  bir iş hanı  ve Belediye binası

- İlçeye yapılan Karayolu Köprüsüne mali  yardımda bulunmuş

- Ünüversite binası ( Meslek Yüksek Okulu) yaptırmış ve bu bina halen   yüksek öğrenim NEVU tarafından  ( Nevşehir Hacıbektaş Veli Üniversitesi) bünyesinde aktif  öğrenime devam etmekte. 



- Karayolları yapımına katkı  

- Gulsehir - Nevşehir arası bölünmüş yolun projelendirmesine fikri (proje) ve  mali katkıda bulunmuş

- İlçenin altyapısını Belediye imkanlarıyla karşılamak gibi saymakla bitmeyen yapı ve hizmetleri ilçeye kazandırmak için hep büyük bir  gayret  içinde olmuş.


- Ünlüsoy'un Oglu Cem,  Gülşehir  Alparslan Ortaokulu'nda  resim öğretmeni.


Cem röportaj esnasında " Babam makam arabasını dört dönem Başkanlık sürecinde hep kendisi kullandı, özel şoförü yoktu hiç olmadı.


Böyleyken özel işlerinde asla makam aracını kullanmazdı,  düğüne, hastaneye ya da başka bir kente giderken kendi özel aracını kullanırdı" dedi.





Daha önemlisi Erol Başkan bu süreçte Nevşehir Gelirler İdaresi tarafından on yıl  aralıksız yüksek  vergi matrahı beyanında bulunarak   Nevşehir  Vergi dairesine   en yüksek vergi ödeyerek devlet maliyesine mali katkıda bulunmayı da  başarmış.


Erol Başkan'ın Belediye'yi yönettiği 1989 ve 2009 yılları arasında  ilçenin nüfusu 6 bin  civarindaydı  ve bu dönemde  Belediye gelirleri oldukça düşüktü.


Ancak, Belediyenin  işlettiği bir kum ocağının gelirleriyle ilçenin bütün alt ve üst yapı sorunlarını çözebiliyor ve akabinde Vilayette vergi rokortmeni olmayı da  başarmiştı.


Günümüzde hayal etmesi bile olanaksız gözüken  takdire şayan bir  Belediyecilik, yönetiçilik  örneği.


Böyleyken bu süreçte Gülşehir Belediyesi  Türkiyenin tek borçsuz Belediyesi olarak kayıtlara geçiyor;



Ve bu durum Türkiye şartlarında Türkiye'nin borcsuz Belediyesi olarak gündeme taşınarak ulusal kanallarda haber de oluyor.


Erol Başkan kendi döneminin değil tüm zamanların Belediyeciliğinde örnek alınması gereken vizyon ve  hizmet insanı.


Diğer yanda;

Erol Başkan'ı  ziyaret ettiğim esnada;

Beni daha çok derinden  etkileyen şey, yukarıdaki ifade etmeye çalıştığım  dürüst ve vizyon Belediyeciliginin,  hizmet anlayışının yanında; 


Başkan'da gördüğüm ve beni daha çok etkileyen bir şeyi sizinle paylaşmak isterim.


Erol Ünlüsoy ile röportaj yaptiktan hemen sonra çevremdeki insanlar ile  sohbet esnasinda ilgili arkadaşlarıma bunu ifade ettim.


Şimdi de  izin verirseniz sizinle paylaşmak istiyorum.


Erol Başkan'da ne gördüm biliyor musunuz?


Erol Başkan bugün seksen iki  yaşında ve oldukca sağliklı.


Pazar günü Ünlüsoy Başkanım beni evinde 

Genişce bir bahçenin içinde ağaçların çevrelediği  konutunda kabul etti.


Erol Unlüsoy'un Oğlu  Cem Ünlusoy'da  görüşmemize refakat etti.

 

Erol Ünlüsoy'u o kadar entelektüel buldum ki,  çok etkileyiciydi, nezaket ve zarafetine, karşı tarafı dinleme ve ifade etme  üslubuna hayran oldum. 


Yaşadığımız  toplumda  bu denli kişisel gelişim sağlamış kültürlü, birikimli insanımızın varlığı  büyük zenginlik kaynağımız.


İnsanımızın çok da farkında  olmadığı insan kaynağı ve edinilmiş  teçrübe birikimi. 

Genç kuşaklar ve ilgili çevreler  için  kazanılmış bir servet olduğunun bilincinde  olmalı,  bu birikimden asgari yararlanmalılar  diye düşünüyorum.




Erol Ünlüsoy Başkanıma nazik kabüllerinden dolayı teşekkür eder, ilçemize kattıği pek çok değerden dolayı şükranlarımı arz ediyorum.



İbrahim selvi

Kapadokya post

anatoliaibrahim.blogspot.com.tr

https://tr.linkedin.com/in/ibrahim-selvi-736537195


Dipnot:

Erol Ünlüsoy'un dönemi kısa bir makaleye kesinlikle sığmayaçak kadar zengin.

Dönem kendi içinde pekçok karakteristik özelikler barındırıyor.

Bu makaleyi yazmadan önçe beş yıl süren bir araştırma ve o dönemde Başkan'a yakın insanların tanıklıklarına başvurdum.

Onlara sordum, dinledim ve anlamaya çalıştım.

Burada yazmadığım ancak dinlediğim insanlarda Baskan'ın sergilediği  davranış ve ilkeli tutumlarında  büyük onur duydum.


Makaleyi tamamladığım son anda Nevşehir'in duayen Gazetecisi  Selehattin Şahin Abimiz;

Erol Ünlüsoy ile ilgili, "  lütfen makaleyi ertele, Başkanla  çok anılarımiz var" dedi.

Ve " Başkan döneminde personel ödemelerini gününde saatinde yatırırdı, gece saat 00 dedi mi maaşlar işçinin çebinde olurdu.

O dönemlerde Türkiye'de ancak sayılı Belediyeler böyle duzenlikli ödeme yapardı" dedi. 

 









Yorumlar

  1. İbrahim Bey, Erol Reisin şanına yakışır bir makale kaleme almışsınız. Emeğinize sağlık. Tebrik ve teşekkür ediyorum.
    Hayati Taşkın

    YanıtlaSil
  2. Hayatı yorumunu yeni gördüm Ilgın için teşekkür ederim.
    Erol Başkan'ın Başkanlik dönemi Kamu yönetimi Fakültesi'nde derslere konu olaçak ya da Tez çalışmasına konu olacak nitelikte.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Araştırmacı Yazar İbrahim Selvi ile Röportaj Röportaj : Asude Can

HDP-YSP ya da Kandil'in siyasi uzantısı