Kaunos,’un Pers Krallığına karşı Lyka’yı koruması

6. Bölüm

Prenses Helen, bütün Helen coğrafyasının kadın Tanrıçası olmasına rağmen ihtirasına yenik düşer..
Kral Lyka’yı zehirleyerek öldürmek Tahta varis olmak ister. ..Helen’i bu yola  sürükleyen gerekçe Taht’a, varis olaçak kendisinin bir çocuğu olmaması.. Kral’ın kimden peydahladığı bilinmeyen çocuklarından birisi varis olacaktır bu durumu, kendi  lehine dönüştürmek isteyen Helen Lyka’yı zehirleyerek öldürmek Kraliyet üzerindeki oteritesini korumak istemesidir...

İhtiras, öyledir; Aşkın içerisine katılan sirke, zehir gibidir aşkın, samimiyet ve sadakatını giderir. Aslında, aşk ihtirassız, beklentisiz ilgi göstermek, fedakarlık demektir. 

Kaunos’un Tanrısı, Kral Lyka’yı uyardı işin, iç yüzünü ilham etti.. Lyka, yaşıyacaklarına hazırlıklıydı.. çünkü , Lyka Kaunos’un Tanrı’sına teslim olmuş O’nun taktirine karşı hiçbir şeyi korunak edinmemekteydi. 

Elinde  şarap kadehleriyle içeri giren Helen, kötülüğe teslim olmuştu, kadehlerden birini Kral Lyka’ya ikram etti..

Lyka,  Helen’in ne yapmaya çalıştığını, kadehin zehirli olduğunu söyledi, buna rağmen Lyka, Helen’e olan sadakatını  ifade etti ve yine de  şarap dolu zehirli kadehi içti...
Kral Lyka’nın yüksek sadakat ve kendisine olan aşkını, şarap kadehinin zehirli olduğunu bilmesi ve Kaunos’un Tanrı’sının güçünün karşısındaki şaşkınlık, yaptığı işin fenalığının utancıyla kahrolan Helen,  daha fazla ayakta kalıp, duygularına hakim olamadı, kendisini kaybetti...

İlerleyen günlerde Helen  uzunca zaman kendisine gelemedi..daha sonra da kendisini Athena Tapınağına hapsetti...

Kral Lykianos’a gelince; içtiği zehir Tanrı’nın dilemesi ile Lyka”ya  tesir etmedi ancak , yaşanılan talihsiz entrikaların üzüntüsü ve çok değer verdiği Prenses Helen’in ihaneti karşısında,  yaşama isteğini kaybetti, kısa zaman sonra hastalanıp öldü..

Lyka Krallığına Şehir’in ileri gelen tüçcarlarından Ekimolos adında bir Tiran halkın desteği ve paralı askerlerinin korumasında Lyka Krallığının yönetimini ele geçirdi..

Kaunos’a gelen haber bununla sınırlı değildir. Lyka Krallığında ki yaşanılan yönetim kargaşasını Pers  Kral’ı  Hammer”in fırsata dönüştürmek  istemesi ve Lyka şehirini yağmalamak için harekete geçtiği bilgisi de vardır..

Bu yaşanılanlar,  bölge ve Kaunos için son derece vahim gelişmelerdir. Kaunos, hızla harekete geçti...
Epilog’u çağırıp, O’na çok acele yapılması gereken talimatları verdi..

Epilog, sen de biliyorsun ki;  bu, Pers’ler etkili bir Krallık. Yerleşik kavim olmalarına rağmen  gelenekleri itibarıyla Barbar olmasalar da bağnaz bir kavim. Bunlar, çok kurnaz insanlar, iyi korunma ve saldırı planları yaparlar ancak , Persleri bağnaz yapan unsur böyle durumlar da karşı tarafın hamlelerini öngöremez olmalarıdır.  kendi, kurdukları oyunun tek taraflı kahramanıdırlar..

Epilog, Pers Krallığında ki Habercilerimizi  geri çek sadece, Kral Hammer’in yakınında olan kulağımız kalsın...
Haberciler, Pers topraklarından çıkmadan Hammar’ın ölüm döşeğinde hasta olduğunu, Saray da tapındıkları ateşin söndüğünü  ve halka bu olayların  Tanrı’nın, lanetini kazandıklarına delalet olduğunu, çok yakında da kötü şeylerin olacağını; Hammar’ın tüm şehirlerin de yaysınlar..

Bir Habeci’de Alahmar’a gönder.  
Önceden planladığımız, Alhas Şehirindeki Hammar karşıtlarını da harekete geçirsinler.  Kral Hammar’ın muhalif kardeşi Alahmar’ı da  Hammar’ın Saray’ına yönlendirilsin. Alahmar’a, Kral’ın bütün askerlerini Lyka’yı yağmalamak üzere Lyka sınırına yönlendirdiği haber verilsin..

Kaunos verdiği talimatlardan sonra Tanrı’sına yöneldi. İlk defa ellerini  O’na, kalbinde sıcak, samimi duygular ile ellerini uzattı; dostu Lyka’nın da Tanrı tarafından korunulur olması Kaunos’u mutlu ettiği kadar bağlılığı, sadakatı da arttı.. ve Tanrı’ya başarılı olması için dilekte bulundu..

Kaunos, bu gelişmeler ve yaşanılanlardan sonra; akıl defterini çıkarıp  yazmaya başladı..  Kavimler yaratılmış Tapınak figürleri gibidir; yaratıcı,  Figür’e  dönüp bir değişiklik yapmadığı sürece  Figür  yaşadığı sürece kendini değiştiremez.. Figürleri yaratan Taş Ustası olduğu gibi,  toplumları, Kavimleri de  O, Kavim öğretici bilgeleri ve  edindikleri  Tanrı’’nın öğretisi şekillendirir.  ..

Barbar kavimler bir öğreti üretemezler ancak, bir  şehir, ülke yağmalamak, yakıp yıkmak için ortak ideal  etrafında  kenetlenirler.  Aksi halde, bir öğreti kazanıp o’na ilaveten yeni  yaşam ilkeleri edinemez kalıcı, olarak yerleşik hayat kurgulayamazlar... 

Kaunos,  Haberciler,  Askerler ve diğer hizmetlileriyle birlikte  Lidya Krallığına hareket etmek üzere...At’larına binerek rüzgardan daha güçlü, şimşekten daha hızlı  yol almaya başladılar..

Kaunos için her gün yeni bir dünya, yeni yaşam algısı demekti. Zamansız mekan  mekansız zaman  tanımlanamazdı;  soyut ve somut kavramlar gibi- ruh ve beden gibi ruh, soyut bedense somut bir kavram...


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Belediye Başkanı Erol Ünlüsoy

Araştırmacı Yazar İbrahim Selvi ile Röportaj Röportaj : Asude Can

HDP-YSP ya da Kandil'in siyasi uzantısı