Bir yazar ve bir kitap Filiz avcı

 




Bir yazar ve bir kitap Filiz avcı

Subat 28.2024 

İstanbul


Yazar Filiz avcı ile kısa bir söyleşi/röportaj

"Filiz avcı hayallerinizin peşinden gidin, asla usgaçlık göstermeyin" diyor.


Ve Karma kitabı'nda çok sayıda farklı hikayelere yer vermiş, yaşanılmışlıklardan yola çıkarak iyi, surukleyici hikayeler ortaya çıkarmış.



Filiz Avcı kimdir?


Merhaba, Karma kitabının yazarıyım. Aslen Ordu’lu bir ailenin ikinci üyesiyim. Doğma büyüme İstanbulluyum. 


Karma bize ne anlatıyor?




Karma; bir askerin başına gelebilecek en talihsiz olaydan tut, bir ailenin yaşadığı dramı ve bir çocuğun savaş’ ın ortasında kaldığında yaşadığı acizliği anlatıyor. 

Kitabım beş ayrı hikayeden oluşuyor ve her bir hikaye okuru bambaşka Dünya’ lara sevk ediyor. 

Kahraman Kemal’ in Kaderi; asker Kemal’ in görevdeyken başına gelen bir takım doğa üstü olayları anlatıyor. 

Pırasa Turşusu; Yıllar sonra köyüne dönen Nusret ve çocuklarının, köy’ de yaşadığı bir takım maceraları.

Frida’ yı Kim Vurdu; çocuk yaşta gelin edilmek istenen Rima’ nın hüzünlü ama umut dolu hikayesini. 

Yusuf Çavuş; Kurtuluş Savaşı sırasında yaşanan acı bir olayı.

Meleğin Rüyası'nda ise savaşın acı yüzüne ve çocukların temiz hayallerine ortak oluyoruz


Edebiyata olan ilginiz ilk ne zaman başladı?


İlkokul’ da öğretmenimiz tatil’ de okumak için kütüphane’ den kitap seçmemizi istedi ve ben bir kitap seçtim, polisiye bir romandı. Kitap beni hayli etkiledi, o gün bu gündür kitap okumayı çok seviyorum. Ayrıca çocukken,  Maksim Gorki’ nin “Çocukluğum” kitabını çok severek okudum beni bambaşka Dünya’lara sürükledi hayal dünyamı canlandırdı. Ailece kitap okumayı seviyoruz, ilk olarak resimli ansiklopedi’ lerle başladık ve sonra Dünya klasikleri derken kitap okuma merakım yazma boyutuna vardı. 


Yazmaya ne zaman başladınız ve yazmak sizin için ne anlam ifade ediyor?


Çocuk yaşta başladım. Şiir, hikaye, şarkı sözleri yazıyordum. İlk okul sıralarında iken en güzel kompozisyonu benim yazdığımı söylerlerdi. Hatta 15 yaşımda bir dizi senaryosu bile yazmıştım.  Bir süre yazmaya ara vermiştim ta ki 2017 senesinde yaşadığım bir olay tekrar bana ilham olana dek ve sonrası geldi. Yazmaya olan tutkum zamanla yazar olmaya vardı ve ben iyi bir yazar olmak için elimden geleni yapmaya gayret gösteriyorum. 


Kitabınızın ismini belirlerken neyden etkilendiniz?


Kitabımın adı “KARMA” ve bende Karma’ nın insan hayatına olan etkisinden yola çıktım. Kendimce Karma’ ya bir yorum’ da bulunmak istedim ve kitabım beş ayrı hikayeden oluştuğu için adının Karma olmasına karar verdim. 


Edebiyat dünyasından etkilendiğiniz bir yazar var mı, varsa nedeni nedir?


Evet var, aslında pek çok ama Maksim Gorki. “Çocukluğum” kitabı beni epey etkilemişti ve o kitabı çok sevmiştim. Ve asıl ilkokul’ da okuduğum polisiye bir roman vardı, Türk bir yazar fakat yazarın adını hatırlamıyorum;( O kitap beni bambaşka bir dünyaya sürükledi ve sonrasında diğer okuduğum kitaplar... Kitap okumayı seviyorum (Kendi yazdıklarım da dahil) ve tüm yazarlara saygım sonsuz. 


Gelecek planlarınız hakkındabilgi verebilir misiniz? 


Yazdığım tüm hikayelerimin kitap olması en büyük arzum. Derleme kitap projelerin’ de yer alıyorum, Dergilere hikayeler hazırlıyorum, Edebiyat yarışmalarına katılıyorum ve her zaman daha iyi bir yazar olmak için kendimle yarışıyorum. Kaleme aldığım tüm eserlerimin insanlar tarafından begenilmesi ve verdiği mesajın iyi algılanmasını çok istiyorum. 


Tamam Filiz hocam karma kitabınız gayet başarılı olmuş gözüküyor diğer iki kitap daha yazmışsınız tebrik ederim.  

Kurgu yazıyorsunuz bunu yaparken yaşanılmış hikayelerden de etkilendiğiniz oluyor mu?


Elbette, ana konuyu her zaman yaşanmış olaylardan esinlenerek belirliyorum, kurgu hikayenin akışında devreye giriyor. 


İstanbul'da yaşarken her şey kurgu, her şey hikaye olmalı İstanbul bu yönlü ruhların ilham kaynağı mı?


İstanbul’ a yazılmış bir çok şiir ve hikaye var demek ki bu şehir insanlara ilham oluyor ve bana da diyebilirim. Doğma büyüme İstanbul’ lu olarak bu şehir’i çok seviyorum.  


Son olarak okuyuculara söylemek istedikleriniz nelerdir? 


Hayallerinizin peşinden gidin. 

Asla pes etmek, umutsuzluğa kapılmak yok. Her ne kadar zorlu bir süreç olursa olsun Kitap baskı’ dan çıkıp elimize ulaştığı o ilk an’ da tüm o emek ve çabanın boşa gitmediğini ve gitmeyeceğini hissediyoruz. Hayallerimize giden yolda ilk adımı atmış olmanın haklı gururu var ve hayallerine giden yolda asla ümitsizliğe kapılmasınlar. Mustafa Kemal ATATÜRK’ün dediği gibi “Umutsuz durumlar yoktur. Umutsuz insanlar vardır. Ben hiçbir zaman umudumu yitirmedim.”







Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Belediye Başkanı Erol Ünlüsoy

Araştırmacı Yazar İbrahim Selvi ile Röportaj Röportaj : Asude Can

HDP-YSP ya da Kandil'in siyasi uzantısı