Sosyal medya seviciliği ve saygı duvarı

 

Sosyal medya seviciliği ve saygı duvarı


14 Agustos 2023

Kapadokya/Türkiye


ibrahim selvi tarafından

Sosyal medya seviciliği ve saygı duvarı

Günümüzde  sosyal medya platformları  istemesekte  engellenilemez bir sekilde   ikinci yaşam alanımız oldugunu kabul etmek durumundayız.


Kaçınılmaz bu realiteyi kabul etmek ve bu sosyal  'sanal' alanımızı toplum içindeki yerimizde olduğu gibi doğru akılcıl yönetmek durumundayız.



Günümüzde insanlar yaşamlarıının büyük bir bölümünü sanal ortamda, sosyal medyada geçiriyor, geçirmek durumunda kalıyor.


Neden?




Çünkü,  insan yasadığı çevre, ülke ve dünya ile bu platformlar aracılığı ile  entegre olmakta,  güncel gelişmeleri bu ortamda takip etmektedir.


Sosyal medya platformları klâsik basın işlevini ve basına bağlı diger bütün kuramları baskı altına alarak kendi  platformunun içinde  ancak kendilerini ifade edebilmeleri, yer bulmalarını ya da diğer bir tanımla yaşayabileçeklerini göstermektedir.




         
         Resim: Kapadokya/Ürgüp Mustafapaşa 

        

Sosyal platformlarda yer alamayan hiçbir realite kendisini ifade edemez, edemeyeçek kanısı gelişmiş, bu yönlü düşünce kendisini topluma  kabul ettirmiştir.


Böyleyken,

bazı çevreler, özellikle planlanmış alan (Siyasi, politik, Akademik)  sosyal medya seviciligini herşey sanıyor. 


Ritvit/beğeni oranlarını  başarı  ( derecelendirme)  seviyesi gibi algılayıp farklı dusunebiliyorlar.


Sonra anlaşılmakta gorulmekte ki, kazın ayağı öyle değil.



        Resim: Kapadokya Nevşehir Kalesi


Görmüş,  fark etmiş olmalıyız ki,  içerik üretmek farklı birşey.


İnsan kendi iş alanında içerik üretmek, bağlı olduğu( kurum/kuruluş)'larda  kamu faydacıliğını artırmak geliştirmek durumundadır.


Ne varki, içerik üretmek,  akıllı politikalar  geliştirme amaçlı içsel bir ivme yaratmaktan yoksun kültür;


Besleneceği kaynağa olan bağlılık, seviçilik, saygı duvarı ve  güçlü bağlilik (Rabıta) gibi  duygu, duygusal düşünce ve ifadelere sarılarak şiir okuyup, marş söylemekte, aidiyet atfettiği yapıya olan bağlılığını böyle ifade etmek yolunu seçmektedir.


Birey, O mahalleyi kendisine  vazgeçilmez aidiyet atfetmektedir.


Çünkü içerik üretemeyen toplumlarda  birey,  kendisini istemesede bu alanlarda aidiyet hissi kazandırmak durumundadır.


Siyaset kurumu " Siyasi politik planlanmış alan" daha çok saygı duvarı, sadakat, bağlılık ve rabıta gibi duygusal işlevsiz içerik üretmek araçlarıyla; 


Siyaset alanının içindeki birey (Partili) politik yapının harcıyla siyasi mimari yapının iskeletini, yıkılamaz omurgasını oluşturmaktadır.


Bu yapı tabiki sizden içerik üretmek gibi bir talebi karşılamanızı da beklememektedir.

Çünkü binanın iskeletinde konfor, görsellik, estetik mimari kaygı gözetilmez,  beklenilmez.


       Resim: Kapadokya/Nevşehir Merye Ana Kilisesi

Böyle olunca;

Yani daha doğrusu  rabıtanız  güçlüyse yararlı olursunuz, bu yönle  6,7 hatta 8 dönem seçilip  Milletvekilliği de yapabilir ve başarınız, içerik üretip/üretemeyişiniz ile  sorgulanmaz,  sadakatiniz esas alınır, rabıtanızla sorgulanırsınız.


Dahası,

politikacı olup memleketin çok yönlü  gelişmesine uzunca yıllar katkı verebilir ' İşlevsiz içerik üretebilir' bu yönlü politika geliştirmiş olursunuz.


RABITA : Güçlü bağlılık, sadakat gibi soyut duygusal  kavramlar.


Kapadokya post 


İbrahim selvi


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Belediye Başkanı Erol Ünlüsoy

Araştırmacı Yazar İbrahim Selvi ile Röportaj Röportaj : Asude Can

HDP-YSP ya da Kandil'in siyasi uzantısı