Kapadokya’da Sanat

 Kapadokya’da Sanat

İbrahim Selvi tarafından 

Kapadokya\ Türkiye 

Kapadokya’da sanat, Ressam  Gülhan Kartal'ın çizgileriyle şekilleniyor.

Kartal genç bir yetenek; 

Nevşehir Hacıbektaş Veli Üniversitesi Resim bölümü 3.sınıf  öğrencisi.

Birkaç gün önce Nevşehir Nisara AVM'de Özsüt kafede buluşup sanat üzerine söyleşi yaptık. Ben de genç, yetenekli bir sanatçıyla tanışma fırsatı edindim. Doğrusu beni Gülhan’a götüren şey O'nun resimlerindeki farkındalık, çekicilik oldu.

Daha doğrusu resim benim ilgi alanım da değil ancak  söz konusu Gülhan’ın  resimleri olunca bu genç insanla bir tanışmak istedim, O’da nezaket gösterip kabul etti.

Gülhan'ın portre çalışmalarının yanında  yağlı  boya tuval çalışmaları da var. Asıl tuval çalışmalarındaki yaratıcılık yaşını ve birikimini aşan bir boyutta.

- Gülhan anlat bakalım çalışmalarını ne yapıyorsun ne tür çalışmaların var?

“ Ben karakalem çalışması yapıyorum, bunu ek başka malzemelerle  de destekliyorum. 

İlk porte çalışmam MHP Genel Başkanı Sayın Devlet Bahçeli’nin portresi oldu ardından Nevşehir  Milletvekillerimizin portresini yaptım, Emniyet Müdürümüzün, Belediye Başkanımızın ve diğer bürokratların da resimlerini yaptığım oldu. 

Bunun yanında yağlı boya çalışmalarım da var;

Ağustos 2021 takviminde Nisara ’da 29 çeşitli eserimin yer aldığı büyük bir sergi açtım; resim sergim büyük ilgi gördü, çok beğenildi. Sergime Sayın Valimiz İnci Sezer Becel başta olmak üzere Emniyet Müdürümüz, Belediye Başkanımız ve diğer bürokrasiden bir çok büyüklerim de katılıp ilgi gösterdiler. Nevşehir halkımız da sergime büyük  ilgi gösterdi, eserlerim beğeni aldı. 

Bu ilk  sergim bana büyük keyif verdi ve kendime, yaptığım işe, sanatıma olan güvenim, inancım arttı.



Sizin aracılığınızla başta Nevşehir Valimiz Sayın İnci Sezer Becel’e ve ayrıca bütün Nevşehir  halkımıza teşekkür ediyor minnet ve şükranlarımı sunuyorum.”

- Gülhan, bir tuval çalışmanda resme yüklediğin bir  anlam veya ifade oluyor kaçınılmaz; peki bunu,  resmi  görenler okuya biliyor mu? Daha doğrusu, resmi  çizen sanatçının mı yüklediği anlam eseri değerleştiriyor, yoksa izleyicinin yüklediği anlam, ifade, ruh mu eseri paha biçilmez yapıyor.

“ Doğrusu güzel bir soru sordunuz; ancak ben bu sorunuzu şöyle yanıtlıyayım,  bazen ressamın yüklediği bir ifade o eseri değerlendirebiliyor ancak, böylede olsa aslolan resme bakan, resmi okuyan sanatseverin,  o esere bakıp görebilmesi ve anlayabilmesidir. 



Böyle de olmuyor mu? Bakın birçok Batılı ve Doğulu ressamların eserleri yaşadıkları çağın çok daha ileriki yüzyıllarda anlaşılıp paha biçilmez sanat eseri olarak tanımlanmakta değil mi? 

Keza bu durum edebiyat ve diğer felsefi yayım ve fikri eserlerde de böyle olmamış mıdır?”

- Gülhan ne yapmak istiyor nereye varmayı amaçlıyorsun?

“ Öncelikle öğrenimimi tamamlamak ve Akademisyen olarak  Üniversitemdeki bölümümde  kalarak sanatımı geliştirmeyi öngörüyorum ya da Milli  Eğitim’de  öğretmen alarak atanmayı amaçlıyorum. Ayrıca önümüzdeki günlerde  Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın da  bir portresini çizmek istiyorum”.




- Aaa, iyi ozaman Cumhurbaşkanımıza  Nevşehir’i de anlatırsınız, bilmem belki de bu  bir lobi çalışması da  olabilir.

“ Sanmıyorum, Cumhurbaşkanımız da bir randevu almayı umut ediyorum ancak, Nevşehir’i anlatacak vaktimin olacağını sanmam. Cumhurbaşkanımızı   Ayasofya görseli içinde Bayrağımızla birlikte bir portresini çizerek  bunu kendilerine hediye etmek istiyorum. “

- Gülhan, sana çok teşekkür ediyorum keyifli bir sohbet oldu. İleriki günlerde sana bol şans ve başarılı çalışmalar diliyorum.


İbrahim Selvi

anatoliaslv@gmail.com 

Kapadokya post 

Gulsehir.org.tr 

Selviabraham.blogspot.com 

Köşemi takip etmekten keyif alıyorsanız lütfen yakınlarınıza öneriniz 



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Belediye Başkanı Erol Ünlüsoy

Araştırmacı Yazar İbrahim Selvi ile Röportaj Röportaj : Asude Can

HDP-YSP ya da Kandil'in siyasi uzantısı